Jestli si vzpomínáte bavili jsme se o jógových pozicích vhodných pro 1. čakru, 2. čakru, 3. čakru, 4. čakru, 5. čakru a 6. čakru. Dnes nás čeká poslední čakra a tou 7. Případně šperky pro harmonizaci všech čaker najdete tady. I ty vám pomůžou s harmonizací. Nebo se registrujte na kurz zaměřený tímto směrem.

Korunní čakra je jediná vertikální, prochází celým tělem a vystupuje z dolního konce páteře, mezi nohama. V ní proudící životní síla harmonizuje míšní kanál a všechny čakry podél páteře, což rozesílá energii prostřednictvím meridiánů do celého těla. Tato čakra je jako koruna na vrchu naší hlavy.
Barva: fialová, také bílá a zlatá
Základní princip:čiré bytí
Tvrzení k duchovnímu růstu: Jsem si plně vědom a otevřeně přijímám vůli své vyšší mysli.
Části těla: velký mozek.
Psychická funkce čakry: duchovnost, zbožnost, spojení s Vyššími silami.
Vyživuje mozkové žlázy.

Jógová pozice vhodná pro 7. čakru – Natarádžásana – Pozice tanečníka – Dancer pose

Správné provedení:

Začnete v pozici hory (tadasana) a napojte se na vaši středovou linii. Zapusťte kořeny do země tím, že zvednete prsty u nohou, roztáhnete je a znovu položíte do podložky. Ohněte pravý loket směrem k pasu s předloktím protaženým do strany tvořícím pravý úhel. Levou ruku vzpažte nad hlavu. Pokrčte pravé koleno a pravou rukou sáhnete dozadu a uchopte pravý kotník z vnitřní strany. Najděte rovnováhu – pomůže vám soustředění na jeden bod před vámi. Špičky prstů směřují ven, palec dovnitř směrem k zádům. Stehna přitáhněte k sobě. Trup nakloňte dopředu, zadní chodidlo tlačte do dlaně a nohu vzadu zvedněte co nejvýše vás to pustí. Protáhněte levou paži dopředu a mírně nahoru. Držte pomyslnou květinu mezi palcem a ukazováčkem, ostatní prsty jsou propnuté. Zopakujte na druhou stranu. Pozor si dejte ať neprohýbáte bedra. Cvik je těžký provádějte jej opatrně a pomalu. Držte pánev v jedné linii. Nevystrkujte spodní žebra a pupík tiskněte k páteři.

Jógová pozice vhodná pro 7. čakru – Savasana – pozice mrtvoly – corpse pose

Správné provedení:

jde o odpočinkovou pozici na začátku nebo na závěr lekce. Lehnete si na podložku ruce dlaněmi nahoru a chodidla nechte volně spadnout od sebe. Hlava je v prodloužení trupu. Meditujte nebo odpočívejte.

Jógová pozice vhodná pro 7. čakru – Padmasana – Lotos – Lotus pose. Jednodušší varianta Sukkhasana pohodlný překřížený sed.

Správné provedení:

Jde o pozici v sedě. Nohy překřižte a ruce volně položte na kolena, můžete spojit prostředník a palec v mudře. Rovná záda, jako by vás někdo vytahoval za korunu hlavy vzhůru. Zavřete oči a meditujte nebo relaxujte. Pro lepší usazení pánve se posaďte na okraj polštáře nebo bločku. Prohoďte nohy i když se vám pozice může zdát na druhou stranu nepohodlná, je třeba ať jsou obě dvě strany v rovnováze. Základem je mít kolena níže než pánev, proto je lepší vypodložení.

Lotos je těžší pozice, kdy chodidla máte na stehnech a jste tak trošku zauzlovaní. Tuto pozici můžete trénovat tak, že si dáte jen jednu nohu a druhou máte jako při sukkhasaně a vrchní si svážete páskem. Vyzkoušejte na obě strany.