Do tohoto stupně patří především vlastní praxe, které se nic nevyrovná. Učí nás pokoře, skromnosti a propojení se sebou samými. Cílem ásan je pročištění těla. mysli i duše a připravit tělo na dlouhé meditace, které mají vést k blaženému stavu SAMÁDHI (o tomto stavu později), kdy pociťujeme nevýslovné štěstí a vnitřní klid.

Díky pravidelnému cvičení ásan se učíme poznávat své tělo a hlavně ovládat svou mysl. Zaměřujeme se zde také na posílení těla, zlepšení pružnosti, pohodlí a přizpůsobení. Důležité je především znát své meze a cvičit tak podle svým možností. Měli bychom proto mít na paměti smysl cvičení a ne jejich dokonalé provádění, protože každý má tělo jiné a stejně tak i jeho ohebnost nebo hranice jsou odlišné. Rozhodně se s nikým na lekci nesrovnávejte, nebo se nesnažte si něco dokazovat. Při cvičení se soustřeďte hlavně na vlastní tělo a mysl a soustřeďte se na to, co právě děláte a jak se cítíte.

Pravidelným cvičením dosáhneme zlepšení provedení ásan a postupné zlepšování postavení/držení těla. Zboříme hranice a naučíme se pracovat s vlastní fyzickou stránkou. Navíc odpoutáme mysl od okolního světa a více se napojíme na naše vrstvy, které tělo má. Fyzické, mentální a duchovní, které je možné pravidelnou praxí a praktikováním 8 stupňů jógy propojit.

K ásanám patří také bandhy (tělesné / energetické zámky) a mudry (spojení částí těla včetně umístění prstů a zaměření pohledu nebo vědomí. Tím usměrňujeme pránickou energii získanou prováděním ásan a pranajámy tak, aby harmonicky plynula celým tělem.